Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Firmanavn: VillaHus ApS
Virksomhedsform: Anpartsselskab
CVR nr: 39 18 64 54
Adresse: Trommesalen 7, 1614 København V
Telefonnummer: +45 6915 8085
Etableringsår: 1999

Betaling

På www.villahus.dk kan der betales med Dankort, Visa Master Card, American Express, PayPal eller bankoverførelse. Der tages ikke gebyr ved betaling på webshoppen. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne afsendes fra VillaHus, og der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Levering

Hos VillaHus har vi valgt at distribuere via Post Danmark og GLS, da disse selskaber har vist sig at være de leverandøre med den største kundetilfredshed. Vi lover at afsende dine varer senest dagen efter, at du har bestilt dem, således at du har din ordre 2-3 dage efter bestillingen. Hvis du har bestilt en vare, der er udsolgt, skal den først bestilles hjem, hvilket typisk tager 4-5 uger. Ved bestillingsvarer trækker vi først beløbet fra din konto, når varen er kommet på lager, og vi har sendt den afsted til dig. Ved køb over 1.500 DKK er fragten gratis. Ved køb for mindre end 1.500 DKK opkræver vi et portogebyr, som lyder på minimum 29 DKK.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler på www.villahus.dk.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage fra den dag, du har modtaget dine varer. Inden 30 dage efter modtagelsen af dine varer, skal du give os besked om, hvis du ønsker at fortryde dit køb. Beskeden skal sendes til kontakt@villahus.dk. I din besked skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse herom.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbageleveringen af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind, så varen ikke tager skade, inden den når tilbage til os. Du bærer nemlig risikoen for varen fra det tidspunkt, du har varen hos dig.

Varens stand når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord kan du undersøge varen på samme måde, som hvis du undersøgte den i en fysisk butik, men ikke tage den i direkte brug. Hvis varen er undersøgt på anden vis, end hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur. Dette afhænger af varens handelsmæssige værdi. Hvis vi vurderer, at det er nødvendigt at oppolere varen, trækkes 300 DKK fra, når dit beløb tilbagebetales. Hvis varen skal genbruneres trækkes 200 DKK fra din tilbagebetaling.  

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb tilbage, som du har indbetalt til os. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne fra købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger, som er modtaget fra dig (dog ikke ekstra omkostninger, hvis du har valgt en anden leveringsform end den standardlevering, vi tilbyder). Dette skal dog ske uden unødig forsinkelse og senest efter 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde dit køb.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Bestillingsvarer

Drejer det sig om en bestillingsvare, som vi har hentet hjem til dig, tilbagebetaler vi ikke beløbet, men tilbyder dig herimod et tilgodebevis, som du frit kan anvende til alt andet i vores webshop eller i vores fysiske butik. 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

VillaHus.dk
Trommesalen 7
1614 København V

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Når du handler på www.villahus.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen afhængigt af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for rimelig tid efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

VillaHus.dk
Trommesalen 7
1614 København V

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse så detaljeret som muligt, hvad problemet er. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. 

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på www.villahus.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mail

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere dine varer til dig. Personoplysningerne registreres hos VillaHus og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores webshop, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Medarbejderne i VillaHus har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Oplysninger afgivet til www.villahus.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos VillaHus har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til at få indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig, da vi naturligvis følger persondataloven. Henvendelser i forbindelse med dette rettes til VillaHus via vores kontaktformularen.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til systemudvikler Dennis Sørensen. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

 

Adressen er:
Forbrugerklagenævnet
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby


Telefon: 4171 5000
Mandag - torsdag kl. 9.00 - 16.00
fredag 9.00 - 15.00

VillaHus profil: Ombygning & boligdesign | houzz

VillaHus